افرادی که بیخوابی به سرشان می زند بخوانند | چاقی

بیخوابی :

ورزش کمک زیادی واسه رفع  مشکل بیخوابی  می کنه. مخصوصا تمرینای کششی تاثیر بسیار زیادی در رفع بی خوابی دارن چون که دمای بدن با ورزش کردن بالا میره.

مسائل روانشناختی می تونن موجب بی خوابی شن. در واقع استرس دلیل اصلی و اولیه که مردم واسه کم خوابی خود گزارش می کنن. اما این تنها دلیل بی خوابی نیس. عوامل بسیاری باعث بی خوابی می شن مانند: درد، مشکلات جانبی داروها، بی قراری و … از دیگر عوامل بی خوابی هستن.

خوندن چیزی روی صفحه نمایشگر یا تماشای تلوزیون قبل از خواب باعث خواب آلوده تر شدن شما می شن و به شما در رفع این مشکل کمک می کنن. نور و صدای تلویزیون به کاهش سطح ملاتونین مغز کمک می کنه که باعث می شه خوابتون ببره. بعضی وقتا تنها نیاز به صدای بسیار کمی دارین تا خوابتون ببره پس می تونین به موسیقی آرومی که مثلا از رادیو پخش می شه گوش بدین.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هر چند قرصای خواب آور امروزه از قرصای خواب بیاری که در گذشته تجویز می شدن مشکلات کمتری دارن ولی بازم دارای مشکلات هستن. و واسه به کار گیری اونا حتما باید با دکتر مشورت کنین. این قرصها واسه یه مدت مشکل بی خوابی شما رو رفع می کنن. بزرگترین آسیب اونا اینه که شما رو وابسته می کنن و شما به اونا عادت می کنین. رفع مشکلاتی که در سلامتی خود با اونا مواجه هستین و توجه و رفع مشکلات موجود در محیط خوابتون بهترین راه حل مقابله با بی خوابیه.

جبران کم خوابی های گذشته تقریبا بعیده. هفته ای یه یا دو روز خوابیدن یا آخر هفته رو اختصاص به خواب دادن در واقع سیستم بدن شما رو دچار مشکل می کنه. تنها راه جبران این کم خوابیا برگشتن به برنامه عادی و قبلی خوابه.

واسه بعضی افراد چرت زدن روزانه خیلی خوبه و ده تا بیست دقیقه چرت زدن به اونا تازگی می بخشه. هر چند این در مورد کسائی که با مشکل بی خوابی مواجه هستن صدق نمی کنه چون که چرت زدن دیر هنگام عصرگاهی موجب کاهش خواب اونا در شب می شه و یه تیکه از مغز اونا دچار مشکلی می شه که شب واسه خوابیدن مشکل پیدا می کنن.

شما می تونین به کم خوابی عادت کنین و در واقع کم خوابیدن رو بیاموزید اما نمی تونین اونو به بدن خود هم آموزش بدین چون که بدن شما به عنوان یه فرد بزرگسال به هشت ساعت خواب نیاز داره. کم خوابیدن می تونه مشکلات جدی مانند خستگی بیشتر از اندازه، نبود تمرکز بسازه و خطر تصادفات رو هم زیاد کنه. مشکلات مربوط به کم خوابی بیشتر از اندازه و مشکل در خواب مشکلات دیگری مانند چاقی بیشتر از اندازه، حمله قلبی، سکته و … رو به دنبال خود دارن.می تونین به خود آموزش بدین که چیجوری بخوابین.

بی خوابی شما خود به خود رفع نمی شه و شما باید دلیل اونو که ممکنه- استرس، دارو یا مسائل دیگه باشه- پیدا کنین. ممکنه دچار مشکل خواب شدید شده باشین. با دکتر صحبت کنین و از اون کمک بخواین.

منبع :

ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *