افرادی که به مکمل ویتامین D نیاز دارند | تغذیه سالم

اما در این مطلب، توضیحاتی اومده که بهتره قبل از مصرف مکمل ویتامین D به اونا توجه کنین.

معمولا بیشتر قرصای کلسیم و مولتی ویتامین ها دارای یه دوز مناسبی از ویتامین D هستن. پس اگه شما مکملای دیگری رو استفاده می کنین، برچسب اونو مورد بررسی قرار بدین تا ببینین چه مقدار ویتامین D گرفتین. این رو در نظر داشته باشین که هم کودکان و هم بزرگسالان نباید بیشتر از ۲۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D در روز دریافت کنن.

افراد در خطر کمبود ویتامین D که به مصرف مکمل اون نیازمندن:

* نوزادانی که شیر مادر می خورن.

شیر مادر شامل ویتامین D کافی واسه تامین نیازای یه نوزاد نیس. از طرفی معمولا نوزادان در برابر نور آفتاب قرار نمی گیرن تا خودشون ویتامین D لازم رو در بدنشون بسازن.

آکادمی طب کودکان آمریکا این جور پیشنهاد می کنه: نوزادانی که با شیر مادرشون تغذیه می شن، باید مکمل ویتامین D که شامل ۴۰۰ واحد بین المللی از این ویتامینه رو به صورت روزانه دریافت کنن.

* آدمایی که به مقدار کافی در برابر آفتاب قرار نمی گیرن.

آدمایی که خونه نشین هستن یا این که معمولا از خونه خارج نمی شن، شاید به کمبود ویتامین D دچار می شن.

* آدمایی که گیاهخوار محض یا Vegan هستن.

آدمایی که جزء این دسته از گیاهخواران هستن، میوه ها ، سبزیجات، حبوبات، دانه ها و آجیلا رو مصرف می کنن. در این نوع رژیم گیاهخواری، تموم منابع غذایی حیوونی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، پنیر و دیگه اجناس لبنی از رژیم حذف می شه. حذف ماهی و تخم مرغ و شیر موجب می شه که این افراد نتونن به مقدار کافی ویتامین D دریافت کنن.

* آدمایی که نبود تحمل لاکتوز دارن و یا نسبت به شیر آلرژی دارن.

شیره های غنی شده با ویتامین D یه

منبع : tebyan.net

ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *