افرادی که اضافه وزن دارند بخوانند | بیماری

آدمایی که اضافه وزن دارن بخونن

اضافه وزن , چاقی, نداشتن تناسب اندام مشکلیه که خیلی از افراد رو آزار میده و این افراد هیشه با دنبال راه چاره ای هستن که راه چاره رو می تونین در این قسمت پیدا کنین.

 خیلی از مردم دچار اضافه وزن و حتی چاقی هستن. افراد دچار اضافه وزن یا چاقی حتی اگه بقیه عوامل خطرزا رو نداشته باشن، احتمال بیشتری واسه دچار شدن به بیماریای قلبی و سکته مغزی دارن.

کارشناسان می گن :چاقی وضعیتی ناسالمه چون دلیلی واسه تحمیل فشار و بار اضافی به قلب می شه، پس ضرورت کاهش وزن الزامیه.

 

اضافه وزن  فشار و کلسترول خون رو زیاد کنه و ممکنه منتهی به بروز مریضی قند خون (دیابت) شه. کاهش وزن یکی از بهترین راه های کاهش خطرات قلبی و بقیه مریضی هاست.

 

 

تصمیم به شروع یه رژیم غذایی شاید آسون باشه، اما ادامه دادن اون به روش و چگونگی درست سخته. اول باید با تعیین اهداف، خود رو آماده کرده و در مورد مشکلات موجود بر سر راهتون فکر کنین و تصمیم بگیرین که چیجوری با مشکلات مواجه شید.

 

در مورد عادات غذایی خود فکر کنین. شما به شکل عادتی غذا می خورید یا فقط وقتی که گرسنه اید این کار رو انجام می دید؟ اگه فهمیدین که به شکل خودکار وقتی که هر شب مقابل تلویزیون نشسته اید چیزی می خورید، بهتره تغییراتی رو بسازین.

 

 

آهسته و با آرامش بیشتری غذا بخورین و لقمهای کوچیک وردارین و قبل از خوردن کامل لقمه اول از برداشتن لقمه دوم دوری کنین.

 

به جای روزانه یه وعده غذای اصلی، چند وعده غذای سبک بخورین اما دقت کنین که هیچ کدوم رو حذف نکنین. شکلای جور واجور مختلفی از غذاهای سالم مثل میوه ها، سبزیجات، غلات، ماکارونی، نخود و لوبیای خشک، اجناس لبنی کم چرب یا بدون چربی، گوشت قرمز، مرغ بدون پوست و ماهی رو استفاده کنین.

 

 

مثل همیشه ورزش کنین:

 

فعالیت جسمی و انجام حرکات ورزشی مناسب و درست به اندازه رژیم غذایی در کمک به کاهش وزن هم اینکه واسه قلب، ریه ، استخوانا و عضلات هم خوبه. فعالیت منظم جسمی به کم شدن اندازه خطر دچار شدن به حمله قلبی، سکته مغزی، افزایش فشار خون و بقیه مشکلات سلامتی کمک می کنه. 

 

 


آدمایی که اضافه وزن دارن بخونن

۵/۵

۶

منبع : نامه نیوز /ن

ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *