افرادی که قصد لاغری دارند بخوانند | چاقی

آدمایی که قصد لاغری دارن بخونن

محققان و کارشناسان تغذیه به آدمایی که قصد لاغری دارن مواد غذایی مفیدی رو معرفی کردن که می تونن چربیای بدن رو بسوزونن. پیشنهاد می کنیم تا جایی که می تونین این مواد غذایی رو جانشین مواد غذایی پرکالری کنین.

در مصرف هیچ ماده غذایی زیاده روی نکنین. صبور باشین و با اراده تموم به طرف خوش اندامی قدم وردارین.

کلسیم و اجناس لبنی
اگه شیر نوش جون می کنین تا استخون هاتون محکم تر شه این نکته رو هم در نظر داشته باشین که شیر ضد اشتهاست. یعنی خیلی راحت شما رو سیر می کنه. باید بدونین آدمایی که با کمبود کلسیم مواجه هستن چربیای بیشتری ذخیره می کنن و کمتر می تونن اشتهای خود رو کنترل کنن. خانمای زیر ۵۰ سال و آقایون زیر ۷۰ سال باید روزانه حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم جذب کنن. حتماً میدونید که اجناس لبنی منبع فوق العاده کلسیم هستن.

باید این رو هم بدونین که این مواد غذایی به درد بخور باعث تحریک متابولیسم یا همون سوخت و ساز چربیا می شن. یافته های پژوهشا نشون میده اندازه چربیای افراد چاقی که روزانه ۳ محصول لبنی مصرف کردن به طور زیادی کم شده. اگه مصرف اجناس لبنی و جذب کلسیم با کم شدن اندازه کالریای دریافتی همراه باشه شما خیلی راحت وزن کم می کنین.

یافته های پژوهشایی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده نشون میده نوشیدن شیر بدون خامه بعد از ورزش نه فقط به آب شدن چربیا کمک می کنه بلکه باعث می شه که قدرت عضلانی بالا رفته و بافتای استخوانی تقویت شه. پیشنهاد می کنیم روزانه سه پیاله از اجناس لبنی بدون چربی بخورین و ورزش رو در برنامه روزانه تون بذارین.
 
روغن نارگیل
در دنیای لاغری و خوش اندامی چربیای اشباع شده آوازه خوبی ندارن اما چربیای موجود در نارگیل می تونه به لاغری شما کمک کنه. یافته های پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در برزیل انجام شد نشون داد مصرف روغن نارگیل اثر خوبی روی آب شدن چربیای شکمی افراد چاق داشته. البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اندازه چربیای اشباع شده نباید بیشتر از ۱۰ درصد چربیای دریافتی روزانه رو تشکیل. بهتره روغن نارگیل یا شیر در الویت قرار بگیره.

 
اسیدهای چرب اشباع نشده
اسیدهای چرب اشباع نشده مونو انباشتگی چربیای دور شکم رو کاهش میدن. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم که روزانه مقداری از این چربیا رو استفاده کنین. واسه یادآوری باید بگیم که این اسیدهای چرب در زیتون، روغن زیتون، گردو، دانه ها و مغزها، شکلات مشکی و آووکادو هست. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اسیدهای چرب اشباع نشده پُلی موجود در ماهی و دانه ها و مغزهای روغنی هم به خوش اندامی شما کمک زیادی می کنن.

در واقع آدمایی که چربیای اشباع نشده بیشتری مصرف می کنن متابولیسم بدنشون بالاتره و کالریای بیشتری می سوزونن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین کلا سوخت و ساز این چربیا راحت تر و سریع تر از چربیای اشباع شده صورت میگیره.

معمولاً ما اسیدهای چرب امگا ۶ بیشتری نسبت به امگا ۳ا مصرف می کنیم. حتماً تلاش کنین مصرف امگا ۳ ها رو بالا ببرین. واسه این کار از مصرف تخم کتون، گردو، لوبیا، ماهی آزاد و روغن زیتون غافل نشید. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که امگا ۳ا خواص ضدالتهابی دارن و واسه پیشگیری از بیماریای قلبی عروقی و افسردگی تاثیردارن. اندازه نیاز خانوما به امگا ۳ا روزانه ۱.۱ گرمه و این اندازه واسه آقایون ۱.۶ گرم تخمین زده شده.
 

پروتئینا
پروتئین واسه سلامت پوست، مو، ناخن، استخوانا، عضلات و چیزای دیگه ای به جز اینا لازمه. از این گذشته این مواد مغذی به درد بخور واسه کاهش وزن و خوش اندامی هم تاثیردارن. یافته های پژوهشی که در سال ۲۰۰۲ در آمریکا انجام شد نشون میده که پروتئینا باعث ایجاد سیری شده و سرعت متابولیسم رو بعد از خوردن غذا بالا می برن. به نظر کارشناسان اندازه نیاز روزانه خانوما به پروتئین ۴۰ گرم و واسه آقایون ۵۶ گرمه.

 
ویتامین C
از همون کودکی شنیدین که مصرف ویتامین C واسه پیشگیری از سرماخوردگی خوبه. اما میدونید همین ویتامین واسه لاغری هم موثره؟ یافته های پژوهشایی که در کانادا انجام شده نشون میده که کمبود بعضی از مواد مغذی لازم بدن باعث بروز چاقی و اضافه وزن می شه. در واقع آدمایی که از کمبود منیزیم، زینک، ویتامین C و یا ویتامین E رنج می برن میل بیشتری به ذخیره چربیا داشته و چاق تر می شن. این ذخیره چربیا مخصوصا در ناحیه شکم بیشتره. باید بدونین که خانوما باید روزانه ۷۵ میلی گرم و آقایون میلی گرم ویتامین C دریافت کنن.
 

عسل
به نظر بعضی از کارشناسان اگه عسل که یه ماده قندی طبیعیه جانشین قند شه سرعت زیاد شدن وزن و ذخیره چربیا کم میشه. عسل خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی داره و واسه خوش اندامی هم خوبه. باید بدونین که این ماده غذایی شیرین و پرطرفدار اندازه قند خون رو ثابت نگه می داره و سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه. اگه مقداری دارچین هم به عسلتون اضافه کنین اثر چربی سوزی اون چند برابر می شه.

 
کاکائو
شکلاتای سیاهی که کاکائوی بیشتری دارن پر از آنتی اکسیدان های فنولیک بوده و خدمت زیادی به سلامتی ما می کنن. به نظر کارشناسان کاکائو عصبا رو از آسیب و التهاب دور می کنه، مقاومت پوست رو در برابر آسیبای اشعه های ماورای بنفش بالا می بره، سیری طولانی یه مدت ایجاد کرده و اخلاق شما رو بهتر می کنه. اگه می خواین ذخیره و انباشتگی چربیا رو کم کنین از مصرف کاکائو غافل نشید و در عین حال در مصرف اون زیاده روی هم نکنین.

فیبرها
سالیان ساله که کارشناسان لاغری پیشنهاد می کنن وعده غذایی رو با مصرف سالاد شروع کنین. می پرسین به چه دلیل؟ به خاطر اینکه سالاد پر از فیبر بوده و به خاطر همین احساس سیری بوجود میاره و شما رو از پرخوری و زیاده روی دور نگه می داره. از مصرف سالاد در وعده های غذایی خود غافل نشید. در این صورت علاوه بر جذب ویتامینای لازم قدم موثری واسه لاغری و خوش اندامی خود هم بر می دارین.
 

سرکه
سرکه شاخص گلیسمی غذاهایی که مصرف کردین رو پایین می آورد. یعنی اندازه قندی که از راه مصرف مواد غذایی وارد خون شده رو کم می کنه. یافته های یه تحقیق ژاپنی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد نشون میده سرکه جلوی انباشتگی چربیا رو میگیره. باید بدونین که فیبرها و سرکه دو اسلحه موثر واسه کاهش اشتها و هم اینکه چربی سوزی هستن. پس سالادهایتان رو با سرکه استفاده کنین.

.

منبع :

ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *