افرادی که قصد شروع رژیم لاغری دارند بخوانند!! | تغذیه سالم

به گزارش ایران ناز ۱ کالری: ترب اگه می خواین وزن خود رو به سرعت کم کنین نباید ترب رو فقط به عنوان چاشنی در نظر بگیرین. ترب خیلی کم کالری و پر از فیبره و می تونه در سیستم گوارشی شما با سرعت کمی تجزیه شه. همین امر موجب می شه به مدت طولانی تری حس سیری داشته باشین

 

و بتونین خوب وزن کم کنین.۲کالری: فلفل دلمه ای تحقیقات انجام شده نشون میده که این فلفلای دلمه ای می تونن به بدن کمک کنن که چربی سوزی سریع تری داشته باشه. هم اینکه این ماده خوشمزه دارای فولات و ویتامین B6 فراوانیه و می تونه تورم در شریانا رو کم کنه و باعث کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی شه.

 

۳ کالری: گل کلم این گلای کوچیک ترد و خوشمزه، فیبرهای بسیار زیادی دارن. اگه به دنبال شیرینیای کرمی و خامه ای هستین و به خاطر رژیم نمی تونین ازش استفاده کنین، می تونین از گل کلم بهره مند شید و هوس خود واسه خوردن شیرینی رو سرکوب کنین.۴ کالری: توت فرنگی توت فرنگی دارای امتیازات بسیاری واسه سلامتیه.

 

آدمایی که قصد شروع رژیم لاغری دارن بخونن!!

 

براساس تحقیقات انجام شده، مصرف این میوه تابستونی می تونه در پیشگیری از بیماریای قلبی و دیابت به درد بخور باشه. شما می تونین از توت فرنگی به عنوان پایه اسموتیا استفاده کنین. این میوه مزه و طعم بسیار خوبی به اسموتی می بخشه در حالیکه کالری بسیار کمی داره.

 

۵ کالری: پیازچه پیازچه به عنوان پیاز سبز هم شناخته شده و دارای کالری خیلی کم و سدیم بسیار پایینه. این سبزی خالی از چربی طعم و مزه خوبی به غذاها می بخشه. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده نشون میده که پیازچه ( به همراه پیاز و سیر) می تونه در کاهش التهاب و خطر دچار شدن به سرطان کمک کنه.

 

شما می تونین پیازچه خرد شده رو به املت، سالاد و یا سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنین. ۱۰۰ گرم از برگای تازه اون تنها ۳۱ کالری داره.۶ کالری: کرفس کرفس یه ماده غذایی واسه داشتن رژیمی نابه. اما اگه مصرف کرفس به صورت خام واسه شما ممکن نیس و اونو دوست ندارین می تونین از دستور طبخای جور واجور واسه طعم بخشیدن به اون استفاده کنین.

 

 

تحقیقات انجام شده در دانشگاه میسوری نشون میده که ترکیبات موجود در کرفس می تونه از پیشرفت و گسترش سلولای سرطانی جلوگیری کنه.این برگ سبز دارای قدرت عضله سازیه. اما اسفناج منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی و فولاته که به کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، سکته و پوکی استخون کمک می کنه.

 

شما می تونین روزانه یه پیمانه اسفناج تازه و یا نصف پیمانه اسفناج پخته شده مصرف کنیدترشیا می تونن هوس آدما به یه ماده ترد، خوشمزه و نمک دار رو برآورده کنن. جفت و جور این ترشی بسیار اسانه. کافیه خیارها رو به طور کامل بشورید و اونا رو در سرکه ی خونگی بذارین وکمی نمک، سیر و شید به اون اضافه کنین.

 

مصرف یه پیمانه خیار تنها ۱۶ کالری واسه بدن جفت و جور می کنه و سرکه تنها یه کالری تو یه قاشق چایخوری داره.پنیر نخل قسمت سفید رنگ و ترد بخش میانی درخت نخله. با اینکه این ماده به عنوان یه سبزی محبوب و عادی شناخته شده نیس اما باید در رژیم غذایی شما قرار گیرد.

 

 

با وجود کالری کم، فیبر سرشار و طعمی ترد و خوشمزه ، این سبزی می تونه پای ثابت وعده های غذایی باشه.همه کاهوها تو یه شرایط ثابت تولید نمی شن. شما می تونین از کاهوهای رومانی واسه سالاد استفاده کنین و از ارزش تغذیه ای خیلی زیاد اون لذت ببرین.

 

این کاهو کالری بسیار کمی داره و دارای آب فراوانیه. کاهوی رومانی منبعی عالی از ویتامین A ، K ، فولات و ویتامین C هستش.توماتیلو از خونواده گوجه فرنگی بوده و دارای میوه های سبز رنگیه که واسه سالاد و پیش غذاها استفاده میشن.

 

این میوه خیلی کم کالری بوده و طعم و مزه تندی داره ، پس میشه از اون در دستور طبخای جور واجور استفاده کرد.این سبزی کم کالری و پر از فیبر، ماده ای عالی واسه کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدنه. اما می دونستین که مارچوبه از خماری زیادتر از اندازه پیشگیری می کنه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه

ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *